Pages

19 Kasım 2013 Salı

Yaşamak için mi yersin yoksa yemek için mi yaşarsın?


Tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan gibi bir şey.
Aslında buradaki ayırım sadece yeme zevki değil, açlıkla mücadeleyede kayıyor biraz. Sabah sabah okuduğum bir yazı beni bu düşüncelere gark etti. buradan ulaşılabilir !
Yemek konusunda aklıma gelen en çok kullanılan cümleler şöyle;

Yemede yanında yat, tok evin aç kedisi, yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat, 
tok açın halinden anlamaz, can boğazdan gelir, azıcık aşım kaygısız başım,
yediği naneye bak, yediği önünde yemediği ardında,
yemeden içmeden kesilmek, yenir yutulur şey değil ve ye kürküm ye.


Kimisi stresten yiyip kilo alırken, kimisinin de canı sıkılnca iştahı gider ya da benim gibi her ikiside farklı olaylar karşısında ortaya çıkabilir. Patlayana, çatlayana kadar yiyebilmek ve açlıktan ölmek de bunlar arasına girer. Yediğini seçebilme ve doya bilmek bir özgürlük bu durumda. Okuduğum yazıda sınıfsal farklılıkların yemek kültürünün oluşumunu da etkiledini söylüyordu; basıt sofralardan krallara layık kuş sütü eksik olmayan sofralar arasında elbette statü önemli bir rol oynuyor.

"Ay yok ben kilo alıyorum az yiyim" diyen ablalar bu konunun dışında.
O da ayrı bir durum mesela. Kadının çikolata fabrikası varmış hiç tadına bile bakmamış. Kemikleri sayılıyor ama tüm günü bir hıyarla geçiriyormuş. İşte burada tercih konuşuyor.

Konuya dönmek gerekirse aslında bir konu yok konu olsun diye yazmadım. Ben yemek yemeyi severim lezzetli yemeği yerken haz duyanlardanım ama birde işin başka yüzü varken "yahu yemek yemek için yaşıyorum" demek görgüsüzlük.Yemek mevzusu açıldığında aklıma hep "thanksgiving day" (meali şükran günü ) adlı hazırlıkta okuduğum kısa hikaye gelir o da şöyledir. iki adam varmış ve biri çok fakir olduğu için şükran gününde herkes ona yemek ısmarlamş. O da geri çevirmezmiş. Diğer adam da yiyecek iki lokma bulamazmış ama şükran günü geleneğine uygun olsun diye bu fakir adama yemek ısmarlamış. Yemeğin sonunda ikisi de bayılmış. Hastaneye kaldırılmışlar biri açlıktan, diğerinin de mide fesatından baygınlık geçirdiği ortaya çıkmış. Kıssadan hisseler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder